co vaříme - „Hatlapatla“ sušenky bez mléka a vajec

6. dubna 2018


Mojí oblíbenou snídaní jsou v posledních týdnech sušenky, prostě si je jen nasypu do misky, vezmu do postele a můžu snídat. Jenže momentálně jsem si z jídelníčku úplně vyřadila mléčné produkty a postávat v obchodě u regálů a číst si složení sušenek, jestli náhodou neobsahují mléko, mě moc nebaví. Tak jsem se rozhodla, že si sušenky raději upeču sama. A já se sice vejcím nevyhýbám, ale když už je to takový "alternativní" recept, tak jsem to zkusila rovnou i bez vajec, která mohou někomu také vadit. 



Dřív jsem při vaření a pečení neuměla moc improvizovat, teď mě naopak moc nebaví řídit se podle přesně daného postupu (hlavně proto, že mi většinou doma něco z receptu chybí). Takže tyhle sušenky jsou takový „hokus pokus“ z toho, co bylo zrovna doma po ruce a přesto mi chutnají (znáte to, nejlepší je prostě to, co si sami uvaříte a upečete). Takže pokud se někomu hodí recept na sušenky bez mléka a vajec, který je hodně variabilní a můžete jej prostě „hatlapatla“ splácat dohromady, tak tady je 😊




Suroviny:


Základní:


1 hrníček mouky (obyčejná hladká nebo třeba špaldová)
1 hrníček ovesných vloček
½ hrníčku třtinového cukru (může být i normální)
½ hrníčku rostlinného oleje (řepkový, slunečnicový)
1 zralý banán
1 lžička kypřícího prášku
½ lžičky jedlé sody
4 – 6 lžic vody

Volitelné a obměnitelné:

½ hrníčku strouhaného kokosu (varianta – ½ na hrubo nastrouhaného jablka)
2 lžíce kakaa (varianta – lžička mleté skořice)
2 lžíce sekaných mandlí nebo jiných ořechů
hrst rozinek (jiného sušeného ovoce) nakrájených na kousky
na posypání kousky vysokoprocentní čokolády




Postup:

Ve velké míse smíchejte mouku, vločky, cukr, olej, kypřící prášek a sodu. V malé misce rozmačkejte vidličkou banán a přidejte ke směsi. Volitelné suroviny jsou na vás a fantazii se meze nekladou, já dělala variantu s kokosem a kakaem, ale stejně dobrá bude varianta s jablkem a skořicí. Takže přidáte všechny volitelné suroviny a podle toho, zda použijete kokos nebo jablko, doplníte vodu. Vzniknout by mělo těsto, které půjde dobře tvarovat (bude v něm stát lžíce), takže u kokosu, který vysušuje dáte vody víc, u jablka, které je vlhké, bude stačit méně.

Z těsta vytvořte na plechu s pečícím papírem hrudky a rozmáčkněte na placičky. Raději dále od sebe, trochu se roztečou a přibydou na objemu. Nahoru posypejte kousky čokolády a pečte cca 20-25 minut v troubě vyhřáté na 160°.



Žádné komentáře:

Okomentovat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS